Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Terapia pedagogiczna

mgr Beata Ingielewicz
terapeuta pedagogiczny i neurologopeda

 

mgr Barbara Felska - Siurnicka
psycholog i terapeuta pedagogiczny 

 

Albert Einstein, Thomas Edison, Tom Cruise…

Co mają wspólnego ze sobą żyjący w różnych epokach wynalazca, naukowiec i aktor?

Otóż bardzo wiele.

To genialni dyslektycy, którym dysfunkcja nie przeszkodziła w realizowaniu swoich pasji i osiągnięciu życiowych celów.

 

Terapia pedagogiczna to proces długotrwałych oddziaływań, szereg całościowych działań o charakterze pedagogicznym, nastawionych na pomoc dziecku, niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych, nastawionych na eliminowanie ujemnych konsekwencji, podwyższanie samooceny i motywacji do dalszego działania, do obowiązków szkolnych. Terapia ta dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno – motorycznych.

ABC ucznia z dysleksją

 

A – Akceptujcie mnie takiego, jaki jestem, także moją inność.
B – Błędy ortograficzne są moją udręką.
C – Cierpliwość potrzebna jest wszystkim – mnie, rodzicom i nauczycielom.
D – Dysleksja to wielki ciężar! Całe życie będę go dźwigać.
E – Emocje uniemożliwiają mi prezentowanie wiedzy i umiejętności.
F – Frustrację przezwyciężam relaksacją.
G – Gdybym miał wybór, wybrałbym życie bez dysleksji!
H – Humor jest potrzebny, żeby łatwiej żyć z dysleksją.
I – Istotne jest rozwijanie zainteresowań.
J – Jestem w stanie rozpoznać swój styl uczenia się.
K – Koszmarem jest dla mnie głośne czytanie.                                   
L – Lubię uczyć się wielozmysłowo.
Ł – Łatwiej przychodzi mi mówienie niż pisanie.
M – Myślenie pozytywne ułatwia pokonywanie trudności.
N – Nie oczekuję od innych gotowych rozwiązań i podpowiedzi.
O – Oceniajcie, proszę, mój wysiłek i wkład pracy.
P – Potrzebuję więcej czasu na pisanie i czytanie.
R – Relaks pomaga mi w nauce.
S – Sukcesy = większa motywacja i wiara w siebie.
– Tran pomaga osobom z dysleksją. Łykam codziennie kapsułki z tranem.
U – Uczę się zwykle dłużej niż inni, bardzo mnie to wyczerpuje.
W – Woda to dobry napój podczas uczenia się.
– „Yyyyyyy…” – potrzebuję chwili na zastanowienie, by odpowiedzieć na pytanie.
Z – Zdobywam wiedzę, jak przezwyciężać dysleksję!

 

Źródło: M. Rożyńska, D. Rożyński (M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska „Uczeń z dysleksją w domu”)

 

Przydatne linki

Polskie Towarzystwo Dysleksji Zarząd Główny  http://www.ptd.edu.pl/

Stacja Rodzic https://stacjarodzic.pl/

Program edukacyjno-terapeutyczny Ortograffiti https://www.ortograffiti.pl/

 

Szanowni Państwo, zapraszamy do korzystania z porad oraz konsultacji dla rodziców po wcześniejszym umówieniu się osobiście (sala nr 47 oraz 13) lub przez wysłanie informacji na adres email:

bingielewicz@sp29gdynia.pl 

bsiurnicka@sp29gdynia.pl 

 

Data dodania: 2021-03-02 20:15:41
Data edycji: 2022-10-14 13:12:04
Ilość wyświetleń: 519

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

" Uczymy się dla życia,

nie dla szkoły"

Seneka Młodszy
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej