Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

E-dziennik

Librus - dostępność

  •  strona internetowa na komputerze w przeglądarce (zalecana przeglądarka Google Chrome)
  •  strona internetowa na urządzeniach mobilnych
  •  aplikacja Librus w Gdyni w telefonach (i innych urządzeniach) jest wyłączona - pojawia się błąd logowania.
    Usługa nie jest wykupiona w Gdyni.
  •  dostępna jest aplikacja gdynia.pl. Aplikacja jest dostępna na Android i iOS z oficjalnych sklepów. Zakładając konto mieszkańca można zalogować do dziennika.

Instrukcja logowania 

  1. Uruchom przeglądarkę Google Chrome

  2. Wpisz w przeglądarkę internetową adres ⎋ rodzina.librus.pl

  3. Na górze strony znajdź i kliknij w przycisk 


  1. (na urządzeniach mobilnych przycisk pokaże się po naciśnięciu na trzy kropki w górnym prawym rogu)

  2. Z rozwiniętego menu wybierz „Zaloguj”

  3. Podczas pierwszego logowania uzupełnij pola „Login” i „Hasło” danymi otrzymanymi w szkole
    (login ucznia oznaczony jest na końcu ciągu cyfr literą “u”)

  4. Po uzupełnieniu pól, kliknij „Zaloguj”

  5. Przy pierwszym logowaniu na konto RODZICA/OPIEKUNA uzupełnij następujące dane:

    • „Podaj obecne hasło”,

    • „Dodaj nowe hasło” – musi mieć min. 8 znaków, zawierać cyfry lub znaki specjalne oraz małe i duże litery,

    • „Powtórz nowe hasło”,

    • Wpisz swój „adres e-mail”,

    • „Imię”,

    • „Nazwisko”.

  6. Na końcu zaznacz pole „Zapoznałem/am się z regulaminem korzystania z systemu Synergia (dostępny tutaj) i akceptuję go” oraz kliknij „Dalej”.

  7. Przy pierwszym logowaniu na konto UCZNIA uzupełnij następujące dane:

    • „Podaj obecne hasło”,

    • „Dodaj nowe hasło” – musi mieć min. 8 znaków, zawierać cyfry lub znaki specjalne oraz małe i duże litery,

    • „Powtórz nowe hasło”,

    • Wpisz swój „adres e-mail”,

    • Podaj „Ile masz lat”. Wybierz „nie mam ukończonych 13 lat” lub “mam ukończone 13 lat”.

  8. Jeśli masz mniej niż 13 lat, podaj „adres e-mail rodzica/opiekuna” – otrzyma on link służący do akceptacji regulaminu Twojego konta. Na koniec kliknij „Dalej”.

  9. Jeśli masz ukończone 13 lat, zaznacz pole „Zapoznałem/am się z regulaminem korzystania z systemu Synergia (dostępny tutaj) i akceptuję go” oraz kliknij „Dalej”.

  10. Witamy w systemie LIBRUS Synergia

  11. Upewnij się, że logujesz się na dobre konto: rodzica lub ucznia – aby otrzymać dostęp do dopasowanych funkcji i wiadomości

W systemie Synergia rodzic i uczeń mają dostęp do osobnych kont. Każdy z nich ma dedykowane login i hasło. Konta rodzica i ucznia w systemie Synergia są tylko z pozoru takie same. Każde z nich jest przypisane do konkretnej osoby i różni się m.in. zakresem funkcji. Należy również zwrócić uwagę na to, że szkoła może przesyłać różne wiadomości do użytkowników - co innego będzie adresowane do rodziców, młodszych uczniów i tych ze starszych klas. Dlatego warto korzystać z konta, które przypisane jest do konkretnego użytkownika. 

Przywracanie dostępu do konta - resetowanie hasła (instrukcja)

  1. Nauczyciel ➔ Administrator
    • ? samodzielne resetowanie hasła - ⎋ instrukcja
           (link przychodzi w wiadomość e-mail)
    • ? resetowanie hasła przez Administratora
  2. Rodzic ➔ Wychowawca ➔ Administrator
    • ? samodzielne resetowanie hasła - ⎋ instrukcja
           (link przychodzi w wiadomość e-mail)
    • ? zgłoszenie u Wychowawcy
           (wychowawca posiada login, potrzebny do samodzielnego zresetowania hasła)
    • ? Wychowawca przekazuje prośbę o zresetowanie hasła do Administratora
           (dane dostępu do odbioru w sekretariacie po 7 dniach roboczych od zgłoszenia)
  3. Uczeń ➔ Rodzic ➔ Wychowawca ➔ Administrator
    • ? samodzielne resetowanie hasła - ⎋ instrukcja
           (link przychodzi w wiadomość e-mail)
    • ? resetowanie hasła przez Rodzica w panelu Librus Synergia - ⎋ instrukcja
    • ? zgłoszenie u Wychowawcy 
           (wychowawca posiada login, potrzebny do samodzielnego zresetowania hasła)
    • ? Wychowawca przekazuje prośbę o zresetowanie hasła do Administratora
           (dane dostępu do odbioru w sekretariacie po 7 dniach roboczych od zgłoszenia)

Odzyskiwanie hasła do konta Ucznia, Rodzica i Nauczyciela

Skorzystanie z funkcji Przypomnij hasło, która dostępna jest w widoku formularza logowania do systemu Synergia. 

  • Gdy Nauczyciel nie pamięta loginu to dostępny jest on u Administratora.
  • Gdy Rodzic nie pamieta loginu to dostepny jest on u Wychowawcy.
  • Gdy Uczeń nie pamieta loginu to dostępny jest on u Rodzica i Wychowawcy.

 

 

Odzyskiwanie loginu i/lub hasła do konta Ucznia przez Rodzica

Każdy rodzic na swoim koncie Librus Synergia (konto rodzica) może wygenerować nowe hasło dla ucznia 
(górne menu ➔ Uczeń ➔ Informacje ➔ Konto ucznia). W tym miejscu widoczny jest również login konta ucznia. Czynności tej można dokonać tylko z poziomu systemu Synergia dostępnego przez przeglądarkę WWW. Nie ma możliwości ustawienia nowego hasła dla ucznia z poziomu aplikacji mobilnej. 

 

Data dodania: 2018-03-22 10:28:00
Data edycji: 2024-10-26 07:55:25
Ilość wyświetleń: 68211

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

" Uczymy się dla życia,

nie dla szkoły"

Seneka Młodszy
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej